måndag 31 december 2012

Nytt år nya planer

Hej vänner.

Idag är det första januari och mellan blöjbyten, legobygge och (lindrig) bakfyllekurerande hinner jag lägga in nyårslöftena för skogarderoben.

Att inhandla:

1. ett par Oxford brogues i "tan".
2. ett par monk straps
3. ett par lågskor i mocka (ev kombo med punkt 2)
4. ett par Chelseaboots till i läder
5. att våga köpa andra märken än Loake.

Punkt 5 tillkommer för att jag varit lite för feg för att testa nya märken för att jag inte kunnat prova ut skorna i verkligheten. Sen har jag varit lite otålig i att bygga upp en bra grundskogarderob snabbt. Missförstå dock inte, jag är mycket nöjd med mina Loake och förstår ännu inte hur skor som kostar dubbelt så mycket skulle kunna dubbelt så bra. Jag hoppas dock det och ser fram emot att upptäcka det!

Stockholm har ett bra och brett utbud, men det finns många intressanta budgetmärken. T ex Meermin som inte finns här.

Ovanstående inköp kommer också föregås av inlägg som redogör för de olika alternativen jag överväger och med lite bättre, djupare och intressantare analys än jag presterat i år.

Delar av bakfyllekuren på bild nedan. Skall kompletteras med brunch på bl a ägg och bacon lite senare med goda vänner.



God fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Rolig blogg och en spännande inköpslista du inför 2013. Vet inte vilken strl du ha men jag har ett par C&J chestnut chelsea boots 8UK (använda ca 10ggr) och ett par Carmina mockabrouges, ljusbruna 7.5UK (helt nya) som är till salu. CJ för att jag har för hög vrist för att kunna ha chelseaboots (de klämmer) och Carminaskorna av samma anledning (min sambo köpte dem i Barcelona så det är svårt att lämna tillbaka).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Tråkigt att skorna inte funkar för dig. Har du testat att gå till en skomakare för att se om de kan justera skorna åt dig? De kan lästa ut (trycka) skorna i de flesta riktningar för att undvika kläm.

      Titta t ex på Bäckmans skor i Stockholm. De har en omfattande FAQ som hanterar de flesta problem folk har med sina skor.

      http://www.backmansskoservice.se/guest_5.html

      Lycka till!

      PS jag har 10F

      Radera