fredag 26 oktober 2012

Skoaktiebolaget och senaste tillskottet

Jag skulle ju titta på lägre prisklasser egentligen, men jag kunde inte hålla mig borta. Nåväl, härom veckan styrde jag så kosan mot nyöppnade skoaktiebolaget där Adam gav mig utordentlig service.

Jag provade några svarta oxfords (se bilden) och fastnade för ett par från spanska Carmina "punched toe cap" på armourylästen. Förutom det utsökta detaljarbetet som är mycket mer noggrant utfört än på exempelvis Loake har även Carminaskon en riktigt djup och "krämig" svärta som tilltalar mig. Svarta skor ska vara svarta. Tyvärr ser många ofta lite gråa ut.


Med på bilden finns förutom Carmina (på min fot) även godsaker från Gaziano & Girling och Edward Green. De är dock budgetmässigt utom räckhåll.

Lite fler trevliga bilder från butiken ser ni nedan:



Besöket slutade med att jag blev lycklig ägare av Carminaskorna.

Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ett tips på kvalitetsskor som ger extremt mycket valuta för pengarna är franska Markowski. Randsydda i Spanien av bra läder. Jag inhandlade ett par double monks (195 €) för några dagar sedan på plats i deras anspråkslösa butik i Paris. Enligt säljaren skickar det väldigt mycket skor till köpare i Sverige.
    Stora i storleken - precis en storlek mindre än min vanliga passade bra.

    /Johan

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du gjorde ett utmärkt val. Jag tror att dessa skor är ett bättre val än Italigente Orsole, dessutom snyggare!

    SvaraRadera